Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari Selasa merupakan hari persekolahan tetapi sekolah ditutup kerana jerebu atas faktor kesihatan. Oleh itu, saya mengambil kesempatan yang ada untuk berkongsikan beberapa rujukan yang boleh dijadikan sebagai bahan belajar sendiri dalam mendalami ilmu mengenai Frog Vle dan juga mengenai ICT dalam menuju kelas abad ke 21.


Youtube merupakan medium termudah untuk mempelajari sesuatu. Saya akui saya banyak belajar daripadanya. Youtube mudah dan senang diuruskan jika hanya anda mempunyai akaun Google (jika mahu langgan atau simpan pautan video). Melalui channel Guru Muda ini, anda boleh mempelajari banyak perkara asas mengenai penggunaan Frog Vle.



Apa yang saya suka adalah cara beliau memaksimumkan kepelbagaian fungsi Frog Vle untuk Pdp. Integrasi aplikasi Google Online yang sangat baik dan menarik minat bagi mana-mana warga pendidik yang mahu mencubanya termasuklah saya.


Blog ini adalah hasil gabungan idea 4 orang guru (info). Akhirnya berjaya membentuk satu blog perkongsian mengenai ICT abad ke 21. Saya sendiri pernah berjumpa dengan pelopor blog ini dalam Seminar 3i dan saya tertarik dengan apa yang diterangkan dan niatnya dalam membantu rakan-rakan guru di luar sana. Usaha yang mantap! Kipidap!
*Terharu sebab template blognya sama dengan saya.




Laman milik seorang guru yang hebat. Perkongsiaanya sangat berguna kepada warga pendidik. Banyak juga menulis tutorial mengenai Frog Vle. Beliau banyak mencetus idea yang merangsang pemikiran saya untuk terus berfikir mengenai Frog Vle. Terima Kasih Cikgu!

Setakat di sini sahaja perkongsian saya. Sebenarnya banyak lagi usaha hebat dari warga pendidik seperti ini dalam menyampaikan ilmu terbaru kepada kita. Insyallah akan saya tambahkan maklumatnya nanti. Bye Bye