Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Alhamdulillah, Hari ini, Selasa bertarikh 14 Julai 2015, hari terakhir sebelum bercuti raya Aidilfitri, saya telah berjaya menyiapkan 21 buah site pengajaran dan pembelajaran sepanjang saya terlibat sebagai GM1M. Apa yang membuatkan saya lebih bersemangat ialah tahun 2015 ini adalah merupakan tahun pertama saya terlibat secara aktif dan baru hampir 5 bulan berkhidmat di sekolah baru. Semua site yang dibina adalah mengenai PDP Matematik dan Pendidikan Kesihatan.

Saya menulis entri ini adalah bukan untuk menunjuk-nunjuk. Saya berniat untuk mengajak para pendidik lain agar cuba menggunakan sistem ini dalam PDP. Walaupun banyak cabarannya terutamanya sistem capaian internet, tetapi bagi saya masalah ini dapat diselesaikan jika tahu puncanya. Dongle Yes ada...internet Zoom ada dan internet pensendirian ada. Jika internet sekolah tenat, guru sahaja yang menggunakannya tanpa log masuk murid.






Semoga saya diberikan kekuatan untuk membina lebih banyak lagi site dan kuiz yang bermanfaat untuk anak murid saya di sekolah.