21 December 2012

_DSC0053

Assalamualaikum kawan-kawan.
Kali ni aku nak post pulak gambar di kawasan rumah aku, kampungku, syurgaku.

Kalau disebut perkataan Sawah, Bendang, Jelapang Padi, Tempat tanam padi...tu semuanya adalah maksud yang sama. Bila dah ada padi, mesti ada sistem pengairannya bagi membekalkan air kepada padi supaya dapat tumbuh dengan baik dan sejahtera.

Jadi, gambar di atas tu adalah sistem pengairan air ke setiap sawah. Kebetulan pulak waktu pagi, cadang nak shot sunrise tapi kejar punya kejar...terlajak sampai mana ntah aku pun tak ingat. Last2 jumpe benda ni. Shot aje lah yer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

# CARI DI SINI

LATIH TUBI MATEMATIK UPSR

#IKUTI DI FACEBOOK

#IKUTI MELALUI EMEL

#GOOGLE+ CIKGU AFIQ

#SUKA DILIHAT

pablodolah. Powered by Blogger.

- Copyright © "PHOTO IN ZONE" - Metrominimalist - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -